Dünya çapında ikisi birincilik toplam 5 ödül alan ressam Prof. Gülten İmamoğlu, son olarak “Mandisire” adlı eseriyle ABD’de 5 bin resim arasında jüri ödülüne layık görüldü.
19 MAYIS Üniversitesi Güzel Sanatlar Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Gülten İmamoğlu’nun “Mandisire” adlı eseri, ABD’deki Artslant galerisinin çağdaş sanat alanındaki etkinliğinde, 90 ülkeden 5 bin resim arasından sıyrılarak “Jüri Ödülü”nü aldı. İmamoğlu, aynı etkinliğin eylüldeki finalinde yarışmaya da hak kazandı. 7’si ülke dışında 20 kişisel ve 70’ten fazla karma sergi açan İmamoğlu, daha önce de dünya çapında 2’si birincilik olmak üzere 5 ödül kazanmıştı.
2009, 2010 ve 2011 yıllarında peş peşe ödül alan başarılı ressam, 12 yaşından beri resim yapıyor. Kendine “Organik Metastrata” adını verdiği özgün bir tarz yaratmış. 41 yaşindaki Gülten İmamoğlu, 1991’de mezun olduğu 19 Mayıs Üniversitesi’nden hiç ayrılmamış. 450’nin üzerinde resim yapan İmamoğlu’nun tabloları, sergiye çıkar çıkmaz tükeniyor. Hedefi ise ABD ve Avrupa’nın önemli salonlarında sergi açmak ve Türkiye’nin adını duyurmak.
BBC canlı yayına aldı
Dünyanın en önemli sanat galerilerinde sergiler açan Gülten İmamoğlu’na İngiltere, ABD, İtalya, Japonya, Hindistan’ın da aralarında bulunduğu çok sayıda ülkenin ajanslarından ücretsiz danışmanlık teklifi geliyor. Yılda 15-20 resim yapan İmamoğlu, geçen yıl Londra Uluslararası Yaratıcılık Yarışması’nda finalist ödülü alınca, BBC’de canlı yayına çıkarıldı. İmamoğlu, “Türkiye’de çok fazla gündeme gelmememin nedeni resime olan ilgisizlik. ABD ve Avrupa’da dünyanın en önemli ressamlarıyla kişisel ve karma sergi açtım. Resimlerimle ilgili haberler dış basında sık sık gündeme geliyor” diyor. Samsun’da yaşayan, evli ve iki çocuk annesi başarılı sanaçtı, “İlkokulda tanıştığım fırçayı 29 yıldır elimden bırakmadım. Bir yandan çalıştım, bir yandan aileme baktım. En büyük sermayem hayallerim oldu” diye konuşuyor.
Samsun bana çok gerekli
Sakin ve düzenli bir hayat yaşadığına dikkat çeken Gülten İmamoğlu sözlerini şöyle tamamlıyor: “Evliyim. Eşime, çocuklarıma, öğrencilerime zaman ayırmalıyım. Ancak aynı zamanda hayalimdeki tabloları yapıp dünya vitrininde de sergilemeliyim. Bunun için sakin ve kendimi zinde hissettiğim Samsun bana çok gerekli. Kendimi atölyeme kapatıp sabaha kadar çalışıyorum. Telefonumu kapatıyorum,. Ama eserimi tamamladığımda dünyanın öbür ucundaki sanatsever ile paylaşmayı istiyorum. (Erhan Öztürk / SABAH)